Ateizm-Kötülük Sorunu ve Özgür İradenin Sonuçları

Üzgünüz, bu videoyu sadece Kayıtlı üyeler izleyebilir.

Lütfen giriş Yapınız ya da Buraya Tiklayarak sitemize ücretsiz üye olabilirsiniz.

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Ekleme Tarihi by
25 İzlenme
Dünya'da kötülük neden var? Kötülüğün olması Tanrı'nın varlığını reddetmek için yeterli sebep olabilir mi? Bu ve benzeri soruların cevapları üzerine kendi düşüncelerimi paylaştım.

Özgür İradenin Maliyeti Var!
Küçük bir çocuğa neden tecavüze izin veriyor?

İzin verme kapsamı sorunlu hale geliyor. Nereye kadar ve hangi kötülüklere izin verecek?

Bu kötülükleri yapamayanlar için Allah’ın varlığı açığa çıkmış olacaktır..

Bu aynı zamanda diğer tüm davranışlarımızda da özgür iradenin kısıtlanmasına yol açabilir.

Sonuç: İradenin test edilebilmesi için kısa süreli bir maliyet ödeniyor.

Amaç İçin Verilen Bedel!
Tanrı daha iyi bir amaç için kısmi ve süreli bir kötülüğe izin verebilir.
Kötülük problemini tam olarak kavrayamamış olmamız O’nun varlığının reddi için yeterli değildir.
Kötülük daha iyi sonuçlara yol açıyor olabilir.
Kötülük sorunu Tanrı’nın varlığı inkar etmek için yeterli midir?

Bilinmeyen Amaçlar Olabilir!
Kötülük özgür iradenin bir maliyetidir. Kötülük ile birlikte nasıl davranacağımızı bizde öğreniyoruz. Kötülük olmasaydı hepimiz kendimizi iyi insanlar sanabilirdik..
Tanrı’nın var olduğunu kesin olarak bilseydik davranışlarımız özgür kalabilir miydi?
Tanrı bazı amaçlar için kendi varlığını gizli tutabilir.

Neden Ateist Oldular?
Küçük yaşta ateist olup ateist kalanlar bu konuyu felsefi olarak araştırdıkları için seçmediler..

Celal Şengör örneği.

Tanrı ile alakalı delillerin NET AÇIK olmadı iradeyi sıfırlardı. Test edilen iradenin özgür olması için kuşku gereklidir.

Kararın oluşmasında rol oynayan bütün çelişkili bilgileri eleyerek kararımızı sadece tercihimizi destekler nitelikteki bulgulara bırakırız.

Seçim Farkı
HİÇBİR DELİL ATEİSTLERİ İKNA EDEMEZ.

Çünkü Ateistler gördükleri delil karşısında ikna olmak yerine felsefi olarak agnostik kalmayı tercih ediyorlar. Aramızdaki fark delilin bizi ikna etmesi ile alakalı olan tercihte yatıyor.

Nihai Amaç Ne Olabilir?
Cennette (kötülük yapma potansiyelinin az olduğu durumda) özgür irade olduğunda ağaca yaklaşma örneği var. Orada özgür irade olduğunda kötülüğe bulaşmamamız için ne olmalı? İradenin en olası durumlarda bile sağlam çıkabileceği durumlardan geçmesi gerekir. Rafine olma gibi. Tanrının varlığı iradenin kötüyü seçme problemini ortadan tamamen kaldırmayabilir ama eğer Tanrının varlığını kuşku ile karşıladığı durumdan bile kötülüğü seçmeyen biri Tanrının varlığıyla kuşkusu hiç kalmadığı durumda bazı duyguları da alınırsa kötülük sorunu ebediyyen ortadan kalkabilir.

Sonuç: Aslında esas amaç gerçek özgür iradenin olduğu cennette iradenin olmasına rağmen kötülüğe meyletmeyecek arındırılmış kişiler elde etmek.
Kategori
Ahmet Murat Saglam

Yorum Yazın

Yorum yazmak için Giriş yap ya da Üye ol .

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.